Az Intermotor Környezetbarát Eszközöket Fejlesztő és Gyártó Kft.-t 1990-ben Willisits Vilmos alapította azzal a céllal, hogy környezetbarát eszközök, elektromos autó gyártásával foglalkozzon. Az alapítás évében elkészült az első elektromos golf-autó. A Mini-T, később golf autóból közútra is alkalmas elektromos lassújármű lett, melyet számos típusban (2,4,8 személyes, 16 fős városnéző, fagyis autó, postás autó), több száz példányban gyártott a Kft.
A vevők magas szintű minőségi kiszolgálása, és a kutatás-fejlesztés érdekében 1998-ban a cégvezetés az ISO 9001minőségirányítási rendszer bevezetése mellett döntött. Majd a környezetszennyezés megelőzése érdekében bevezettük az ISO 14001 szabványnak megfelelő környezetközpontú irányítási rendszert. Cégünk a legfontosabbnak termékei minőségét és jó hatásfokát tartják, ezért 1996-tól folyamatos fejlesztéseket végzünk az elektromos járműhajtás terén. A hatásfok javítása érdekében 1998-ban a BLDC (brushless DC - kefe nélküli egyenáramú), elektromos kommutációjú elektromotorok fejlesztésébe kezdtünk, melyhez a motorvezérlő elektronikát saját termékként fejlesztjük.
2000-ben elkezdődött a vízi járművek hajtására alkalmas elektromotorok fejlesztése, később gyártását, melynek eredményeként 2002-től Európa minden országában megvásárolható egy elektromos csónakmotor család több típusa. A motorcsalád jelenleg három fő konstrukcióban (belmotor, kümotor, vízalatti külmotor), számtalan teljesítményfokozatban áll rendelkezésre. Minden konstrukció közös tulajdonsága a megbízható, robosztus mechanikai kialakítás. Ezért olyan minőségi alkatrészeket építünk motorjainkba, mint például az SKF, FAG és KOYO csapágyak.
Időközben a kerekes járművek prototípus szintű fejlesztése sem állt meg, hiszen elektro-go-kart és elektromos szériaautó-átépítés is készült. 2000-ben az osztrák elektro-gokart futamon 4 db jármű indult Intermotor színekben, majd 2001 és 2002-ben a teljes bajnokságot eredményesen teljesítve dobogóra is léptek a Willisits fivérek, saját építésű járműveikkel. Ezzel párhuzamosan 1999-ben került sor egy Trabant elektromos átépítésére, mellyel a 2000-ben, Clermont Ferra-Paris között megrendezett „Rallye Electrique Bibendum" elnevezésű versenyen kategória győzelmet szerzett a csapat.
A 2007-ben a II. Széchenyi Futamra (Alternatív Hajtású Járművek Versenye) készített az Intermotor csapata egy teljesen új fejlesztésű járművet, a Wirecar-t. A célunk az volt, hogy bemutassuk, hol tartunk a fejlesztésekkel és hogyan képzeljük el a jövő alternatív hajtású járművét. Ennek megfelelően számtalan kész, fejlesztés alatt álló, illetve demonstrációs célú technológiát integráltunk a járműbe. 2008-ban a Kft. a Széchenyi István Egyetem Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpontjával közösen építette az EPR08 versenyautót – a III. Széchenyi Futamra –, mely hagyományos hajtáslánc-elemekkel, központi brushless elektromotorral és li-ion akkumulátorokkal készült. Az EPR09, továbbfejlesztett jármű nagyteljesítményű kerékagymotorokkal és elektronikus differenciálművel szerelt.
2013. novemberében, miután több, mint 10 éve készült el az első saját fejlesztésű elektromos gokartunk, megnyitottuk Magyarország első elektromos gokartpályáját Győrújbaráton. Az E-Kart Ring új fejezetet nyitott a villamos hajtás népszerűsítésében. Már gyerekek számára is elérhető a villamos hajtás és az autósport élménye. Azóta kersz oktatásra, csapatépítésre, családi programokra is alkalmas, kitelepülős szolgáltatás kínálatot alakítottunk ki, melyet a Willsitis Team, illetve céges háttérként a Willisits Mérnökiroda Kft. tart fenn.